Over S6
S6 staat voor kwaliteit en doelgericht advies & training. De kracht van S6 is het creëren van de juiste condities, zodat de mens zelf in actie komt om het gewenste resultaat te bereiken.
S6 biedt ook de mogelijkheid voor op maat gemaakte programma’s. Samen met jou zet S6 zich in voor jouw individueel succes en het succes van de organisatie!
De 6 kernwaarden van S6 advies & training
S6 staat voor SUCCES! De S staat voor SOCIAAL DOMEIN. De 6 staat voor MIJN 6 KERNWAARDEN, hetgeen mij een goede adviseur en trainer maakt.
Mijn 6 kernwaarden:
Passie
Succesvol
Leiderschap
Coachen
Eén van mijn specialismen is het coachen van mensen. Hierbij kijk ik naar de behoeftes van de organisatie en de medewerker. Ik coach op inhoud, houding en gedrag en koppel deze aan elkaar. De stappen die iemand tijdens dit proces maakt geven mij enorm veel voldoening.
Kwaliteit
Persoonlijke aanpak

De oplossing voor het financieel tekort van Wmo & Jw
Die vraag heb ik de afgelopen jaren onderzocht sinds de overheveling van de Jw en onder andere de begeleiding Wmo naar de gemeenten. Via mijn vorige detacheerder heb ik bij een viertal gemeenten gewerkt en hier onderzoek naar gedaan.
Hetgeen ik heb ervaren is dat het van belang is dat er een actueel organisatieplan, visieplan of meer(jaren)plan sociaal domein breed is en dat het beleid en procesmanagement op orde zijn. Hiermee bedoel ik dat het beleid en de primaire processen op elkaar afgestemd en juridisch correct zijn en praktisch uitvoerbaar voor medewerkers. De processen zijn lean ingericht en in het systeem geïmplementeerd om op organisatieniveau op hoofdlijnen en op medewerkersniveau managementinfo te genereren. Dit is namelijk het fundament.
Ook heb ik het belang ervaren van een effectieve methodiek om te kunnen sturen op resultaten in de Jw en de Wmo. Het voor afgifte van de indicatie gezamenlijk SMART-formuleren van resultaten in de driehoek gemeente -cliënt/ouder-aanbieder is hierbij van wezenlijk belang. De wat-vraag (het onderzoek naar de hulpvraag) ligt bij de gemeente. De hoe-vraag (de manier waarop de aanbieder denkt dat de wat-vraag wordt opgelost) ligt bij de aanbieder, omdat deze de specialist is. Uiteindelijk toetst de gemeente op hoofdlijnen, omdat de gemeente immers eindverantwoordelijk is voor de kwaliteit van de geleverde zorg en ervoor moet zorgen dat misbruik en oneigenlijk gebruik van maatwerkvoorzieningen wordt voorkomen.
Tekorten bij gemeenten zijn mijns inziens dan ook ontstaan doordat:
- veel professionals een zorgachtergrond hebben en onvoldoende zijn gefaciliteerd (door middel van coaching en training) om te kunnen functioneren in een politiek/bestuurlijke omgeving;
- het beleid en procesmanagement niet op orde zijn:
- resultaten voor afgifte van de indicatie niet SMART zijn geformuleerd en de gemeente als eindverantwoordelijke hierop geen controle heeft uitgevoerd;
- vanwege het vooraf niet SMART-formuleren van resultaten onvoldoende kan worden gestuurd op de kwaliteit van de geleverde zorg op aanbieders -en medewerkersniveau. Bij resultaatgericht werken met arrangementen waaraan een budget is gekoppeld, is het SMART-formuleren van resultaten voor afgifte van de indicatie nog onontbeerlijker dan bij indiceren in uren;
- het kwaliteits -en handhavingstoezicht niet is ingeregeld. Het toezichthouderschap in de Jw/Wmo is voor gemeenten nog een redelijk onbekend terrein.
Hoe kan ik ervoor zorgen om de budgetten in het sociaal domein beheersbaar te houden?
- Een (integrale-sociaal domein brede) organisatiequickscan met aanbevelingen op hoofdlijnen uitvoeren om de kwaliteit van de zorg te optimaliseren. Dit bijvoorbeeld aan de hand van een combi van een top-down/bottom up benadering.
- Organisatiestrategie (missie en visie vaststellen).
- Advies bij het opstellen van een verordening en beleidsregels, waarbij alle ontwikkelingen in wet- en regelgeving zijn meegenomen.
- Hieraan procesmanagement en een workflow (swimlane of flowchart) sociaal domein breed koppelen.
- Een plan van aanpak resultaatsturing op hoofdlijnen opstellen. Dit aan de hand van een bepaalde methodiek begeleiding Wmo/begeleiding en behandeling in de Jw die ik heb ontwikkeld om te sturen op resultaten op organisatie- en medewerkersniveau.
- Sturen op resultaten op management- en medewerkersniveau op het gebied van kwantiteit en kwaliteit (bijvoorbeeld aan de hand van benchmarkcijfers managementinfo genereren vanuit bestaande systemen)
- Daarnaast zou ik ook de rol van verandermanager op mij kunnen nemen om het gehele plan “organisatieproof” te maken en de implementatie ervan op abstracte hoofdlijnen.
- Vorenstaande methodiek van resultaatsturing heb ik vertaald in een training die ik op abstract niveau kan geven aan bijvoorbeeld managers, afdelingshoofden, projectleiders en strategisch beleidsmedewerkers die als senior medewerker werkzaam zijn binnen het sociaal domein.
- Diezelfde training kan ik uiteraard ook op uitvoerend vlak aan uitvoerend medewerkers geven.
- Tenslotte kan ik als expert op het gebied van kwaliteits- en handhavingstoezicht een advies geven over hoe deze twee onderdelen kunnen worden geïimplementeerd

Natascha Storre
Eigen ondernemer word je niet zo maar. Dat doe je met passie. Dat is ook één van mijn belangrijkste drijfveren geweest om vanaf 1 maart 2019 te starten met mijn bedrijf S6 advies & training. Passie voor het sociaal domein, passie voor het optimaliseren van de organisatiestrategie en processen, passie voor kennisdeling en passie om samen te werken aan optimalisering van kwaliteit van te leveren zorg aan de burger.
Met ruim 20 jaar werkervaring in het sociaal domein op het gebied van Pw, Wmo, Jw en leerlingenvervoer, met functies op uitvoerend vlak en doorgestroomd naar functies op managementniveau als verandermanager, projectcoördinator, (strategisch) beleids- en (juridisch) kwaliteitsmedewerker/coach ben ik sociaal domein breed inzetbaar op interimopdrachten. Als specialist op het gebied van de Wmo geef ik daarnaast incompany trainingen zoals de training integraal beleids- en kwaliteitsmedewerker sociaal domein, actualiteitencolleges Wmo en trainingen op maat.
De kracht van succes!
“De kracht zit in de mens en het creëren van condities, zodat zij zelf in actie komen om het gewenste resultaat te bereiken.”
— Natascha Storre —
Nieuwsgierig geworden?
